سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 دلیل روشن نشدن فر برقی


اجاق برقی یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه است که برای کارهای مختلف مانند پخت کیک، گرم کردن دسر، گرم کردن غذا و پختن غذا استفاده می شود. چرا اجاق گاز برقی کار نمی کند؟ برای تعمیر بوش با ما همراه باشید.


1. شکست فیوز

اجاق های برقی ابزارهای مفیدی در آشپزخانه هستند که می توانند برای انواع کارهای آشپزی از گرم کردن و یخ زدن گرفته تا انواع غذاها و شیرینی ها استفاده شوند. بنابراین در صورت از بین رفتن این دستگاه مشکلات زیادی پیش خواهد آمد. در برخی موارد با کمی تحقیق می توان مشکل را به راحتی حل کرد.

اما گاهی اوقات ممکن است یکی از قطعات سوخته یا آسیب ببیند که فر توکار شما نیاز به بررسی ویژه دارد. اما در هر صورت دانستن دلایل خرابی و باز نشدن قفل دستگاه می تواند برای پیشگیری و یا حتی رفع این مشکل بسیار مفید باشد. در این مقاله به چند دلیل روشن نشدن اجاق برقی می پردازیم و راه حل های آنها را توضیح می دهیم.

7 دلیل روشن نشدن فر برقی، وقتی فر برقی توکار را روشن می کنید اما روشن نمی شود، باید دلیل آن را بدانید. در مرحله اول مطمئن شوید که برق به دستگاه می رسد. ممکن است برق ساختمان قطع شده باشد یا دوشاخه یا کابل برق مشکل داشته باشد. این موارد ممکن است ناچیز در نظر گرفته شوند، اما یکی از دلایل رایج شروع نشدن فر برقی هستند.

اگر برق به دستگاه رسید، اما باز هم روشن نشد، باید به قسمت های دیگر و کنترل های تخصصی تر بروید. ممکن است جریان ورودی یکی از قطعات فر قطع شده باشد یا قطعه ای آسیب دیده باشد و باید تعمیر یا تعویض شود.

7 دلیل برای اینکه کوره برقی شما کار نمی کند 2. خرابی المنت

ما اکیداً توصیه می کنیم که همیشه از ابتدا ایمنی را در نظر بگیرید. از آنجا که شما با یک دستگاه الکتریکی سر و کار دارید و خطر شوک الکتریکی وجود دارد. نکته دیگر از Sepahanset برای شما باز یا ترمیم بخشی بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد آن است. این نه تنها دستگاه شما را برطرف نمی کند ، بلکه می تواند مشکل را بزرگتر و هزینه بیشتری کند. برخی از دلایل اصلی عدم روشن کردن اجاق گاز به شرح زیر است.

عملکرد اجاق برقی بر اساس گرمای تولید شده توسط عناصر نصب شده در بالا و پایین است. خرابی المنت یکی از مهم ترین دلایل روشن نشدن اجاق برقی است. اگر المنت روشن نباشد و حرارت ایجاد نکند، به طور طبیعی فر روشن نمی شود و غذای داخل آن پخته نمی شود. این مشکل ممکن است دو دلیل داشته باشد. یا برق المنت ها قطع می شود یا مشکل در خود المنت هاست.

پاسخ این است که با نگاه کردن به پنل پشتی وانت شروع به بررسی اجزای الکتریکی کنید. ممکن است برق به طور کامل قطع شود یا ممکن است المان ها دارای اتصال کوتاه باشند. اگر کوتاه یا شکست پیدا کردید، آن را تعمیر کنید. البته قبل از هر کاری باید فر را بیرون بیاورید.

اگر مشکلی در جریان برق وجود ندارد ، یکپارچگی خود عناصر را بررسی کنید. عناصر ممکن است سوخته یا آسیب ببینند. یا حتی از جای خود بیرون کشیده شده است. در این حالت ، تعمیر یا جایگزینی عناصر لازم است. نکته مهمی که همیشه باید به آن توجه کنید این است که هنگام تمیز کردن فر توکار مراقب باشید به قطعاتی مانند المنت یا سیم آسیب نرسانید.

3. ترموستات خراب می شود و فر روشن نمی شود

ترموستات وظیفه حفظ دما را در یک سطح تعیین شده با اتصال و قطع برقی که به عناصر وارد می شود را بر عهده دارد. حال اگر ترموستات به درستی کار نکند ، دو موقعیت رخ می دهد. یا فر برقی را گرم کرده و غذا می سوزاند. یا فر اصلا روشن نمیشه.

البته عمر مفید ترموستات معمولاً بسیار زیاد است و به ندرت خرابی این قطعه دلیل روشن نشدن کوره می باشد. می توانید برخی از ترموستات ها را تنظیم کنید. اما اصولا تعمیر این قطعه مشکل است و خرابی ترموستات منجر به تعویض آن می شود.

4. چراغ اجاق گاز به دلیل خرابی شیر اطمینان روشن نمی شود

دلیل روشن نشدن کوره برقی شما ممکن است خرابی شیر اطمینان آن باشد. این قسمت به شیر ورودی گاز نیز معروف است. وقتی فر و فندک را روشن می کنید، وقتی به دمای معینی برسد مقداری گاز می سوزد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، گاز اجازه ورود به دستگاه را نخواهد داشت. اگر سوپاپ اطمینان آسیب دیده است که به ندرت اتفاق می افتد، بهتر است تعمیر آن را به متخصصان بسپارید.

5. خرابی سنسور دما در فر

سنسورهای دما همانطور که از نام آن پیداست دمای داخل کوره برقی را کنترل و اندازه گیری می کنند و به عنوان داده به صفحه کنترل ارسال می کنند. اگر دمای داخل فر با محدودیت های تعیین شده مطابقت نداشته باشد، با یک کد خطا مواجه خواهید شد. شما می توانید دقت سنسور دما را با استفاده از اهم متر اندازه گیری کنید. اگر سالم باشد، مقاومت آن با افزایش دما افزایش می یابد. اگر این اتفاق نیفتد، سنسور دما آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد.

7 دلیل روشن نشدن کوره برقی 6. برد کنترل الکترونیکی کوره

کوره های برقی مدرن دارای برد کنترل الکترونیکی هستند. این قسمت وظیفه روشن و خاموش کردن اجزا را بر اساس دستوری که شما ارائه می دهید بر عهده دارد. همچنین دارای قابلیت نمایش خطا در قسمت های مختلف فر می باشد. اما اگر برد الکترونیکی روشن نشود، برق ورودی آن قطع می شود یا مشکل دیگری وجود دارد. برای تست برق ورودی بر روی برد الکترونیکی، دستگاه باید به منبع تغذیه متصل شود. پس خیلی مراقب باشید. اگرچه نصب کوره توکار چالش های خود را دارد، اما اگر صلاحیت تعمیر آن را ندارید، باید این کار را به متخصصان بسپارید تا از سلامت خود محافظت کنند و از آسیب بیشتر به کوره جلوگیری کنند.

7 دلیل برای روشن نکردن فر برقی فیوز خراب است

برخی از فرها دارای یک یا چند فیوز هستند. شکستگی یا اتصال کوتاه در هر قسمت از اجاق گاز باعث باد شدن این پایه ها می شود. این به شما کمک می کند تا همان قطعه را به راحتی تشخیص داده و تعمیر کنید. اما گاهی ممکن است دلیل خرابی فر برقی خرابی خود ست تاپ باکس ها باشد. در این صورت باید فیوزها را تعویض کنید. هنگام تعویض فیوز به مقاومت و سایر مشخصات فیوز جدید توجه کنید. برای آگاهی از علت خرابی فر با تعمیرات فر بوش تماس بگیرید.