سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در قبرس بهتر است یا ترکیه؟


وقتی تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم، مقالاتی را در سایت های دیگر بررسی کردم که این سوال را بررسی می کنند که آیا تحصیل در قبرس بهتر است یا ترکیه. متأسفانه نیمی از سایت ها اطلاعات غلط و نادرست به دانش آموزان می دهند و این به این دلیل است که اکثر سایت های ایرانی تجاری هستند و آنچه را که می خواهند در ذهنیت مخاطب تغییر می دهند. این مقاله بدون تعصب نوشته شده است

تحصیل در قبرس بهتر است یا ترکیه؟

انتخاب مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور تصمیم مهمی است که می تواند آینده شما را شکل دهد. قبرس و ترکیه دو گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی هستند که به دنبال آموزش با کیفیت، تجربه فرهنگی و فرصت هایی برای کشف ایده های جدید هستند. در این مقاله به مقایسه مزایا و معایب تحصیل در قبرس و ترکیه می پردازیم تا به شما کمک کنیم تا در مورد اینکه تحصیل در قبرس یا ترکیه برای شما بهتر است تصمیم بگیرید.

در حال حاضر، قبرس شمالی یکی از کشورهای مورد تقاضا برای مهاجرت تحصیلی است. از آنجایی که هم دارای دانشگاه های معتبر است و هم گواهی های فارغ التحصیلی دانشجویان در سطح بین المللی شناخته شده است. همچنین ترکیه دارای دانشگاه های معتبر زیادی است.

سیستم آموزشی در قبرس

جالب اینجاست که سیستم آموزشی قبرس شمالی مشابه سیستم آموزشی آمریکاست که متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند. علاوه بر این، قبرس شمالی بسته به شرایط متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، بورسیه های 50 تا 100 درصدی را ارائه می دهد و در نتیجه هزینه تحصیل در این کشور اغلب کمتر و ارزان تر از ترکیه است. همچنین برای ورود به دانشگاه قبرس شمالی نیازی به ارائه مدرک زبان یا قبولی در آزمون ورودی نیست. اما برای ورود به اکثر دانشگاه های ترکیه به نمره 5.5-6 از آیلتس یا تافل نیاز دارید.

مزایای تحصیل در خارج از کشور در قبرس

1 آموزش مقرون به صرفه به دلیل بورسیه تحصیلات عالی

2 قرار گرفتن در یک محیط چند فرهنگی

3 مهارت های انگلیسی خود را بهبود بخشید

4 امنیت بسیار بالا

5 کیفیت آموزشی بالا

6 هزینه زندگی بسیار مقرون به صرفه

7 بالاترین اعتبار مدارک مدرک

8 بیمه سلامت برای همه دانش آموزان

9 مکان گردشگری بسیار زیبا

سیستم آموزشی در ترکیه

سیستم آموزشی یک کشور بخش بسیار مهمی است که رشد و توسعه آینده آن را تحت تأثیر قرار می دهد. ترکیه با برنامه ها و ابتکارات فراوانی که در دهه های اخیر اجرا کرده است توانسته سیستم آموزشی خود را توسعه دهد و به یکی از مهم ترین مقاصد آموزش عالی در منطقه تبدیل شود.

مزایای تحصیل در ترکیه

1 کیفیت بالای آموزش

2. امنیت بسیار بالا

3 سیستم حمل و نقل پیشرفته

4 پول بسیار ارزان

5 مکان در یک محیط چند فرهنگی

6 نوع اصلی بورسیه

7. یکی از ساده ترین زبان های دنیا را یاد بگیرید

8 طبیعت بسیار زیبا

9. آینده ای روشن برای شغلی که می خواهید

فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی

در نظر گرفتن فرصت های شغلی احتمالی پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در مقصد تحصیلی خود باقی بمانند، مهم است. قبرس و ترکیه به فارغ التحصیلان واجد شرایط این فرصت را می دهند که در کشور خود کار پیدا کنند یا بازار کار بین المللی را کشف کنند.

اما به طور کلی چشم انداز اشتغال پس از فارغ التحصیلی در کشورهای اروپایی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های قبرس شمالی بسیار بهتر است.

دانشگاه در قبرس euromy یا ترکیه بهتر است.


در مورد این سوال که آیا تحصیل در قبرس بهتر است یا ترکیه که نظر بسیاری از متقاضیان را در پی داشته است، توجه به این نکته ضروری است که قبرس شمالی و ترکیه نیازی به ویزای تحصیلی ندارند. اما اگر می خواهید در دانشگاه های قبرس جنوبی تحصیل کنید، ابتدا باید ویزای تحصیلی بگیرید. هر یک از این دانشگاه ها دوره های متفاوت و متنوعی را ارائه می دهند. اما چیزی که باید در نظر بگیرید هزینه دوره است. هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی نسبت به دانشگاه های ترکیه ارزان تر است. زیرا دانشگاه های قبرس شمالی بورسیه های بهتری را برای دانشجویان ایرانی ارائه می دهند.

دوستان عزیزی که در حال تعیین اهداف شغلی خود در بازار کار بین المللی هستند، توصیه می کنیم دانشگاه های قبرس را برای تحصیل انتخاب کنید. نه تنها ارزان تر است، بلکه دیپلم با اعتبار بیشتری نیز دریافت می کنید. همچنین لازم به ذکر است که زبان تحصیل نقش مهمی در هزینه شهریه دانشگاه دارد.

نتیجه

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تحصیل در قبرس بهتر است یا ترکیه به عوامل مختلفی از جمله بودجه، ترجیح زبان، تجربه فرهنگی و اهداف شغلی بستگی دارد. قبرس شهریه مقرون به صرفه و دوره های انگلیسی را با ترکیب فرهنگی منحصر به فرد ارائه می دهد، در حالی که ترکیه تجربیات فرهنگی متنوع و بازار کار قوی را ارائه می دهد. هر دو کشور استاندارد بالایی از آموزش و فرصت های فراوان برای توسعه شخصی را تضمین می کنند.